? ??????????????Love Takes You Away? ????? ?? ???Rating: 4.7 (49 Ratings)??258 Grabs Today. 37182 Total Gr
abs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????5?? ?????Blue Insanity? ????? ?? ???Rating: 4.4 (205 Ratings)??222 Grabs Today. 36151 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday, March 18, 2009

putera-puteri Adam...

..WAHAI PUTERA DAN PUTERI ADAM..



  • Adakah kamu ingat akan murka-Ku ketika kamu LANGGAR PERINTAHKU dan selepas itu membuat kamu terhenti??
  • Apakah kamu telah TUNAIKAN AMANAH yang telah dibebankan ke atasmu??
  • Apakah kamu telah BERBUAT BAIK kepada orang yang melakukan kejahatan terhadapmu??
  • Apakah kamu telah MEMBERI MAAF kepada orang-orang yang telah menganiayaimu??
  • Apakah kamu AJAK BICARA kepada orang-orang yang meninggalkanmu??
  • Apakah kamu telah MENGERATKAN SILATURRAHIM dengan orang yang memutuskannya??
  • Apakah kamu telah MENYEDARKAN ORANG yang telah mengkhianatimu??
  • Apakah kamu telah BERTANYA KEPADA ULAMA' tentang urusan agama dan duniamu??

.. aku tidak melihat pada rupa lahiriahmu,TAPI AKU melihat pada

ISI HATI dan NIAT HATIMU..


Sunday, March 15, 2009

huh......

alhamdulillah..cuti dah mai.tapi risaw ja dalam hati.mana taknya,keja yang mlh2 bagi banyak sangat,takot tak sempat siapkan,..cuti seminggu ni plak,ana kena ikut kakak ana dan kawan2 dya ke KUIN(Kolej Universiti Insaniah) untuk tolong siapkan kerja kursus Balaghah depa,tak taw la camna....satu lagi,ana nak ucapkan tahniah kepada kak farah n zauj coz dapat baby,kembaq plak tu,sedap nama depa,Ahmad Huzaifah Syakirin n Ain Huda Syahida..tahniah sekali lagi.ana doakan yang terbaik untuk kak fara n family,semoga irin n ain bergelar anak2 yang soleh dan solehah..amiin.................

Thursday, March 12, 2009

akhirnya....

conoknya,abeh jugak ujian..pecah kepala jugak jawab.ada la jugak 2,3, paper yang tersangkut,..tafsir paling cucah.muka surat pertama boleh la..mai kat muka surat kedua,tersangkut..tu la ustaz shah nih,wat soalan pown nak bagi orang tak leh jawab..isy..isy..isy..tapi mintak mintak la ujian ni lulus suma paper..amiin...........insyaAllah...kejayaan tak datang bergolek,yang penting (DUTA),Doa,Usaha,TAwakkal..

Monday, March 2, 2009

aduhai cinta....


Baru-baru ni,ana ada baca satu artikel tentang CINTA.Dan apa yag menarik yang ana nak kongsikan dengan semua adalah tentang..


CINTA YANG TERLARANG DALAM ISLAM,antaranya ialah....



  1. berdua-duaan di tempat sunyi atau mencurigakan

  2. berpegangan tangan dan berpelukan

  3. bertemu tanpa ditemani mahram yang boleh dipercayai

  4. tidak menjaga adab berpakaian

  5. SMS yang keterlaluan dan membazir wang serta masa

  6. telefon yang keterlaluan

  7. keluar menonton wayang bersama

  8. bercakap tentang perkara-perkara yang tidak perlu


Ramai pasangan yang tidak bertunang atau bertunang secara rasmi atau tidak menjadikan pertunangan sebagai tiket bagi mereka melakukan perkara-perkara yang diatas.Awaslah dan berjaga-jaga akan tipudaya syaitan.Oleh yang demikian,Rasulullah s.a.aw. telah memperingatkan kita didalam hadisnya yang bermaksud,"Tidak aku tinggalkan selepasku fitnah yang lebih mudharat ke atas lelaki daripada wanita".




ONasihat ana pada diri sendiri dan pada yang sudi membaca>jauhilah sebarang perkara atau perlakuan yang akan menjerumuskan kita kepada benda-benda yang tak sepatutnya.akhirul kalam,..........




"Untuk jatuh cinta memang mudah,untuk dicintai juga memang mudah.Namun,untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang menjadi permasalahannya."



"dihiaskan bagi manisia itu kecintaan tentang apa yang dapat menyenangkan iaitu daripada wanita-wanita,anak-anak,harta yang banyak dari emas dan perak,kuda-kuda pilihan,haiwan ternakan dan tanaman.............................................."(surah al-imran:14)

kewajipan dan tanggungjawab ukhuwwah

Ukhuwwah dalam Isam meruakan jalinan akidah yang mempertautkan umat Islam antara satu sama lain.Ia merupakan ikatan rabani yang mengiat antara hati mereka dan merupakan jalinan yang erat untuk taqarrub kepada Allah.Persaudaraan merupakan ikatan iman yang paling erat sebagaimana yang telah dikatakan oleh Rasulullah s.a.w. dalam sabdanya(maksud):"ikatan iman yang paling kuat ialah kasih sayang kerana Allah dan marah kerana Allah."-hadith riwayat Ahmad daripada al-Bara' Ibn Aziz-



Dalam Islam,persaudaraan merupakan satu sendi yang menjadi tunjang dalam usaha untuk memperkuatkan binaan masyarakat Islam dan mengeratan hubungan antara penganutnya.



Gerakan Islam amat memerlukan supaya ikata persaudaraan dapat diperdalamkan,semoga dengan ikatan persaudaraan yang mendalam ini,gerakan Islam dapat menjadi satu bangunan yang kuat dan saling paut memaut antara satu sama lainatau menjadi satu jasad yang akan mengadu kesakitan apabila salah satu anggotanya diserang penyakit.



Untuk menjamin persaudaraan ini memainkan peranannya yang diharap-harapkan dalan jemaah,Islam telah menjelaskan hak-hak dan kewajipan persaudaraan yang praktik,sehingga hak-hak dan kewajipan-kewajipan ini dapat dilihat sebagai satu tanggunggjawab yang sebenarnya bukan hanya sekadar kata-kata di bibir atau teorinya sahaja.





(petikan dari buku Ilmiah,Apa Ertinya Saya Menganut Islam?,karangan Fathi Yakan)

Sunday, March 1, 2009

alhamdulillah......

assalamualaikum..
testing,testing..hehehe..akhirnya impian ana jadi kenyataan bila abg long kenalkan ana dengan kawan zaujah dya dri syria..memang dah lama teringin berkawan dengan orang arab..at least boleh jugak amalkan apa yang dok belajaq kat sekolah ngan ust ataw ustzah...mula-mula memang susah,al maklum la...ana ni orang melayu,tapi berlagak nak berkawan ngan orang arab,ha..padan la muka..tapi tak kisah pown,...

doa-doa la bagi ana boleh cakap arab nanti,senang ckit.leh speaking arab ngan ust ataw ustzah hat dok ajaq dulu dan la ni...
amiin.......