? ??????????????Love Takes You Away? ????? ?? ???Rating: 4.7 (49 Ratings)??258 Grabs Today. 37182 Total Gr
abs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????5?? ?????Blue Insanity? ????? ?? ???Rating: 4.4 (205 Ratings)??222 Grabs Today. 36151 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday, March 2, 2009

aduhai cinta....


Baru-baru ni,ana ada baca satu artikel tentang CINTA.Dan apa yag menarik yang ana nak kongsikan dengan semua adalah tentang..


CINTA YANG TERLARANG DALAM ISLAM,antaranya ialah....



  1. berdua-duaan di tempat sunyi atau mencurigakan

  2. berpegangan tangan dan berpelukan

  3. bertemu tanpa ditemani mahram yang boleh dipercayai

  4. tidak menjaga adab berpakaian

  5. SMS yang keterlaluan dan membazir wang serta masa

  6. telefon yang keterlaluan

  7. keluar menonton wayang bersama

  8. bercakap tentang perkara-perkara yang tidak perlu


Ramai pasangan yang tidak bertunang atau bertunang secara rasmi atau tidak menjadikan pertunangan sebagai tiket bagi mereka melakukan perkara-perkara yang diatas.Awaslah dan berjaga-jaga akan tipudaya syaitan.Oleh yang demikian,Rasulullah s.a.aw. telah memperingatkan kita didalam hadisnya yang bermaksud,"Tidak aku tinggalkan selepasku fitnah yang lebih mudharat ke atas lelaki daripada wanita".




ONasihat ana pada diri sendiri dan pada yang sudi membaca>jauhilah sebarang perkara atau perlakuan yang akan menjerumuskan kita kepada benda-benda yang tak sepatutnya.akhirul kalam,..........




"Untuk jatuh cinta memang mudah,untuk dicintai juga memang mudah.Namun,untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang menjadi permasalahannya."



"dihiaskan bagi manisia itu kecintaan tentang apa yang dapat menyenangkan iaitu daripada wanita-wanita,anak-anak,harta yang banyak dari emas dan perak,kuda-kuda pilihan,haiwan ternakan dan tanaman.............................................."(surah al-imran:14)

0 comments: